امروز پنجشنبه ۰۳/۱/۹

هم انديشی بررسی راهكارهای عرضه فرش دستباف قم در چين

.


نشست هم اندیشی راهكارهای عرضه فرش دستباف قم در كشور چین به همت شركت شهركهای صنعتی و با حضور رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قم و فعالان خوشه فرش دستباف استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شركت شهركهای صنعتی استان قم، مهندس امیرهوشنگ طیبی نژاد مدیرعامل شركت شهرک های صنعتی قم در این نشست با ارائه گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته در خوشه فرش دستباف قم اظهار داشت: در حال حاضر هنر صنعت فرش قم نزدیک به 40 هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است كه یک فرصت منحصر بفردی را در اختیار سرمایه گذاران و تولیدكنندگان قمی قرار داده است.

وی در این هم اندیشی كه كارشناسان وزارت امورخارجه، صادركنندگان و تولید كنندگان فرش قم و كارشناسان دستگاههای مختلف نیز حضور داشتند افزود: مسوولان در قبال فرش دو مسأله را در پیش روی خود دارند یكی تأكیدات همیشگی رهبر معظم انقلاب مبنی بر تولید در ایران یا توجه به توان داخلی و دیگری رویكرد جدیدی كه بازارهای جهانی به فرش دستباف قم پیدا كرده اند.

مهندس طیبی نژاد ادامه داد: این دو موضوع خوشه كسب و كار فرش دستباف را بر این داشت تا مطالعات بازاریابی بین المللی و به خصوص راهكارهای عرضه فرش قم به بازار چین را در دستور كار خود قرار دهد و در این زمینه مطالعات كارشناسی خوبی صورت گرفت كه خروجی كار به مسوولان مربوطه در وزارت امور خارجه كشورمان ارائه گردید.

وی تصریح كرد: از مزایای این مطالعات می توان به شناسایی ظرفیت ها و تهدیدات، ایجاد نمایندگی دائمی فرش دستباف، شناسنامه دار كردن تولیدات قم، راه اندازی سایت تخصصی به سه زبان فارسی- انگلیسی و چینی، قابلیت بررسی اصالت فرش های موجود بازار چین، بررسی راه كارهای جذب سلایق و اعمال نظر مصرف كنندگان و نحوه تحقق حقوق مصرف كننده و تولیدكننده اشاره كرد.

مدیرعامل شركت شهركهای صنعتی قم خاطرنشان ساخت: در صورتی كه تجار و تولید كنندگان هنر صنعت فرش كشور با رویكردی علمی و بین المللی وارد این بازار شوند آنگاه می توان انتظار داشت تا یک خریدار خارجی فرش دستباف قم را نه برای مصرف بلكه بعنوان كالایی لوكس و نوعی سرمایه گذاری خریداری كند.