امروز جمعه ۰۳/۱/۳۱

رایزنی برای عرضه شایسته فرش ایران در شانگهای

.

 

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، ایجاد پاویون ملی کشورمان در منطقه آزاد تجاری شانگهای در دستور کار سازمان توسعه تجارت ایران قرار گرفته است و قرار است بخش ویژه ای از این پاویون با هدایت مرکز ملی فرش ایران به عرضه دستبافته های ایرانی اختصاص یابد.

بر اساس این گزارش، هیئت چینی با محوریت گروه رسانه ای هوبی برای آماده سازی مقدمات امر و هماهنگی با مقامات ایرانی راهی ایران شده اند و در نخستین روز از برنامه کاری خود پس از تشکیل نشستی در سازمان توسعه تجارت ایران مهمان مرکز ملی فرش ایران شدند.

رییس مرکز ملی فرش ایران در این دیدار با اشاره به قدمت و اهمیت فرش دستباف ایران به کارکردهای توأمان فرهنگی و تجاری این هنر- صنعت پرداخت و گفت: ارتباطی که در گذشته های تاریخی میان دو کشور ایران و چین در مبادله ابریشم و فرش بر بستر جاده ابریشم بوده است امروز هم می تواند قدرتمندتر از گذشته تقویت شود.

کارگر با اشاره به احیای جاده ابریشم که در دستور کار دولتمردان چینی قرار گرفته است، برای عرضه در خور و شایسته فرش ایرانی در پاویون ملی ایران در شانگهای اعلام همراهی و آمادگی کرد.

چن جیان به عنوان نماینده گروه بازاریابی چینی نیز در این دیدار با اشاره به ارزش و اهمیت فرش ایرانی در منظر چینی ها از امکانات و جذابیت های منطقه آزاد تجاری شانگهای و فرصتهای پیش روی فرش ایرانی سخن گفت.

گفتنی است در این نشست مشترک که وابسته اقتصادی کشورمان در شانگهای نیز حضور داشت، درباره چگونگی اداره پاویون، شیوه تامین و ارایه دستبافته ها، چگونگی فروش آنلاین فرش، فرایند تبلیغات برای پایون یادشده و دیگر موارد مرتبط نیز بحث و بررسی شد.

همچنین هیئت چینی برای آشنایی هرچه بیشتر با ارزش های فرش ایرانی با هماهنگی مرکز ملی فرش ایران بازدیدی از دستبافته های موجود در موزه فرش ایران خواهند داشت.

تاریخ انتشار: 15 اسفند 95