امروز پنجشنبه ۰۳/۱/۹

تلاش مضاعف برای بهبود وضعیت فرش دستباف

.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت برنامه ریزی و تلاش مضاعف برای بهبود صادرات، ایجاد و افزایش اشتغال در حوزه فرش دستباف تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکزملی فرش ایران؛ در دیدار سه ساعته وزیر صنعت، معدن و تجارت با مدیران وکارکنان این مرکز گزارشی از مجموعه اقدامات، عملکرد و برنامه های آتی مرکز ارایه شد.

براساس این گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن مناسب دانستن اقدامات و برنامه های مرکز ملی فرش ایران بر ضرورت تلاش مضاعف برای حضور شایسته تر در بازارهای هدف صادراتی تاکید کرد.

وی با اشاره بهبود وضعیت صادرات فرش دستباف پس از برجام گفت: باید تمام توان خود را برای مرتفع کردن موانع بازدارنده پیش روی تولید کنندگان و صادر کنندگان به کار بست.

وی تصریح کرد: آوازه فرش دستباف ایران جهانی است و برای حفظ و ارتقاء این سرآمدی باید ضمن توسعه صادرات برای انتقال دانش این هنر- صنعت به نسل های بعدی گام های اساسی برداشت.

نعمت زاده: منحصر به فرد بودن فرش دستباف ایران را عاملی برای اشتغال پایدار در این حوزه دانست و گفت: برای افزایش تولید واشتغال باید بازار داخلی نیز در کنار صادرات تقویت شود.

وی در ادامه بر ضرورت ایجاد کارگاه های قالی بافی در سراسر کشور تاکید و اظهار امید واری کرد امسال سال تحول در تولید و اشتغال در این هنر – صنعت باشد.

براساس این گزارش در این دیدار حمید كارگر رییس مرکز ملی فرش ایران در بیان عملکرد و اقدامات این مرکز اشاره ای به صادرات 350 میلیون دلاری فرش دستباف در سال گذشته، برگزار 207 دوره آموزشی، ثبت ملى 46 منطقه جغرافیایی و ثبت جهانی ٢٩ منطقه فرش دستباف كشور در سه سال گذشته و اقدامات بازاریابی وتبلیغاتی صورت گرفته، داشت.

گفتنی است در این دیدار معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانها و معاون امور اقتصادى و بازرگانى وزارت صنعت نیز حضور داشتند.